5 סיבות לכך שמנהלים לא מצליחים לגייס טאלנטים
מאמרים השמה וגיוס בשיטת פרואקטיב

מנהלים - למה אתם לא מצליחים לגייס טאלנטים?

 

כמה פעמים זה קרה לך - פירסמת את המשרה, קיבלת קורות חיים, ערכת אין ספור ראיונות ועדיין לא מצאת את האחד המדויק לחברה שלך? הנה חמשת הסיבות העיקריות שבגללן מנהלים לא מצליחים לגייס טאלנטים.

 

על אף שטאלנטים הם המרכיב העיקרי שהופך חברה למצליחה ורווחית, אחת המשימות הקשות ביותר לכל ארגון הוא לגייס אותם. זה מתחיל באסטרטגיות לא נכונות, ממשיך דרך הבנה לא מספקת של הכישרונות הדרושים לתפקיד ואפילו קשור לחוסר שימוש בטכנולוגיות תומכות.

אז מה הן הסיבות העיקריות לכך שמנהלים מתקשים בגיוס, ומה ניתן לעשות אחרת כדי להצליח?

 

  1. מנהלים לא יודעים מה הם מחפשים
    ניהול מש"א הוא אחד התפקידים העמוסים והמגוונים בארגון, וגיוס כישרונות הוא משימה אחת בארסנל עצום של משימות המתחרות על סדרי העדיפויות. כאשר עולה צורך בגיוס לרוב המנהלים והמגייסים עובדים מעכשיו לעכשיו, מבלי לתכנן אסטרטגיות גיוס ממוקדות ומותאמות משרה. פעמים רבות בתוך כל המהירות הזו, מנהלים לא חושבים לעומק על תכונות הטאלנט הפוטנציאלי שלהם - את מי בעצם הם רוצים לגייס?
    כדי להצליח בגיוס כישרונות ובגיוס בכלל, הדבר הראשון והקריטי הוא לעשות רשימה מסודרת של מאפייני הטאלנט האידאלי שלכם. אילו תכונות יהיו לו, אילו כישורים, איזה ידע ואיזו השכלה הוא צריך כדי להצליח בתפקיד. עם רשימה מתמצתת וממוקדת, תוכלו להתחיל לבנות את אסטרטגיית הגיוס.
     
  2. מוכרים את המשרה, במקום את המותג
    בכל חברה שמוכרת מוצר או שירות יש מחלקת מכירות הפועלת באינטנסיביות ותוך אסטרטגיות מתקדמות להגדלת המכירות והרווחיות של החברה, וגיוס עובדים דומה במובנים רבים לפונקציית המכירות הזו. אז אך ייתכן שמגייסים "מוכרים" את המוצר הלא נכון?
    מגייסים רבים משקיעים את כל מרצם וזמנם בשיווק המשרה הפנויה לטאלנטים פוטנציאליים, כשבפועל מה שצריך "למכור" זה את מותג המעסיק ולא את התפקיד. טאלנט שמחפש משרת מהנדס תוכנה בהייטק ימצא ככל הנראה בין עשרות למאות משרות פנויות בחברות השונות בתנאי שכר דומים.
    מה שמבדיל ומייחד אתכם מחברות אחרות זו לא המשרה - זה המותג, וזה מה שעליכם לשווק למחפשי העבודה. כדי למכור את מותג המעסיק באופן יעיל ואפקטיבי, הדבר הראשון שצריך לשאול הוא: "איזו חוויה העובד יחווה במהלך העבודה בחברה, ומה שונה, מיוחד ושווה בה לעומת שאר החברות?". למותג מעסיק איכותי ומבוקש יש מוניטין של מקום שטוב לעבוד בו, וכזה שמספק ערך לעובדים שלו. בין אם הצוות שלכם חברתי ומגובש, בין אם אתם תומכים באיזון בין עבודה ובית, ובין אם אתם פועלים במישור הערכי באמצעות תכניות של תרומה לקהילה, חשוב למצוא את מה שמייחד אתכם ומעניק ערך לעובדים הפוטנציאליים.
    אחת המשימות החשובות של חברת Head Hunting היא לבנות יחד איתכם את מותג המעסיק בצורה נכונה ואפקטיבית.
     
  3. טווח פרסום מצומצם
    סיבה נוספת לכך שחברות רבות אינן מצליחות לגייס מספיק כישרונות לחברה נעוצה בכך שטווח פרסום המשרות שלהן מצומצם. כדי לזכות בכישרונות יצירתיים, צריך לחשוב יצירתי ולהרחיב את אפיקי הגיוס שלכם למקומות רלוונטיים נוספים. שיתופי פעולה עם מכללות ואוניברסיטאות לדוגמה, יכולים לשמש אפיק מצוין לגיוס טאלנטים. בוגרי תארים מוכשרים רבים שזה עתה נכנסים לעולם העבודה רק מחפשים את המשרה הראשונה הנחשקת, וכל מה שצריך לעשות הוא להיחשף אליהם תוך שיווק מותג המעסיק ולפתוח בפניהם הזדמנויות עבודה מעניינות.
    אם יש מבין המנהלים והעובדים שלכם אנשים שיוכלו להעביר הרצאות במכללות ובאוניברסיטאות בקורסים ספציפיים שמתאימים לתחומי הגיוס שלכם, בתום כל הרצאה ניתן יהיה להציג בפני הסטודנטים את המשרות הפנויות ולדבר על הערך שהחברה מספקת לבוגרי התארים ועל מותג המעסיק.
     
  4. חוסר שימוש בתוכנות ניתוח נתונים
    הנתונים עומדים במרכזן של החלטות רבות שאנו מבצעים, ולכן כדאי ואף רצוי להשתמש בהם לצורך ייעול ופיתוח אסטרטגיות הגיוס. על מנת לאפשר לצוותי הגיוס שלכם לקבל את ההחלטות הטובות ביותר בעת גיוס הטאלנטים, כמו: היכן להשקיע יותר זמן, כיצד להגיע לכישרונות נוספים במהירות ובמיקוד וכיצד לנהל עלויות, חשוב להשתמש בתוכנות אפקטיביות לניתוח נתונים וחיזוי.
    דוגמה למה שהתוכנות הללו מאפשרות היא להגדיר מיומנויות מסוימות שיהיו לטאלנטים שאתם מעוניינים לגייס, ולחזות באמצעות התוכנה לאילו טאלנטים עשויות להיות תכונות דומות. אנליטיקה משפרת באופן דרמטי את תוצאות הגיוס בכך שהיא מאפשרת לכם לזהות את התוצאות של כל אפיק גיוס בו השקעתם זמן ועלויות ולטייב את האפיקים האפקטיביים ביותר עבורכם.
     
  5. חקר חברות מתחרות
    בכל מוצר ושירות שחברות מוכרות בדיקת מתחרים היא עניין מהותי וחשוב לא פחות מכל פעילות שיווקית אחרת. כדי להצליח למשוך כישרונות חשוב מאוד לבדוק את המתחרים שלכם, החברות שמצליחות לגייס טאלנטים בהתמדה - מה הייחודיות שלהן. מה הם מציעות לטאלנטים וכיצד הן מושכות אותם לעבוד אצלן. חקר מתחרים הוא כלי חשוב ולא ניתן לוויתור כשמדובר בתחרות כל כך אינטנסיבית על כישרונות.

 

רוצה לשמוע עוד? כמומחים בגיוס טאלנטים אנחנו מבינים שבשביל עובד טוב צריך לעשות מאמצים והתאמות - הכל כדי למצוא את האחד שלך. עם הידע, הניסיון ורשת הקשרים האיכותית שלנו נוכל למצוא גם את הרוקסטאר שלך. לעוד מידע וקביעת פגישה השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם.

חזרה לרשימת המאמרים
צרו איתנו קשר
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!