טיפים לכתיבת קורות חיים
מאמרים מועמדים

להלן מובאים מספר טיפים שעשויים לשפר את סיכוייכם:

קורות החיים צריכים להיות מותאמים למשרה אליה אתם מנסים להתקבל.
רצוי לעבור על המסמך לפני ששולחים אותו למעסיק; לעדכן בפרטים חדשים ולהדגיש תחומים שיבליטו אתכם מעל מועמדים אחרים.
מומלץ כי קובץ קורות החיים יהיה במסמך WORD  רגיל.
חברות הגיוס וההשמה עובדות עם תוכנות גיוס שונות  בהן תיוק קורות החיים הנו אוטומטי, אין באפשרות המערכות לפענח קבצים עם טבלאות ותמונות. יש להימנע מטבלאות, כתיבת מלל ברקע הדף, שימוש בצבע, שימוש בתמונות, שימוש בlogo בנוסף, לא ליצור "כותר" ולא להפנות מידע כרקע.
יש להציג את המידע בסדר כרונולוגי מהסוף להתחלה.
יש להימנע מפירוט יתר.
בפירוט הניסיון התעסוקתי - יש להקפיד על דיוק ורמת פירוט סבירה - אין סיבה להצטנע וכמובן שאין טעם להקצין, חשוב לתאר משימות שוטפות והישגים בולטים בכל תפקיד.
מומלץ כי קובץ קורות החיים יתפרש על פני עמוד אחד או לכל היותר שני עמודים, אך אין חובה להצטמצם לעמוד אחד בכל מחיר.
מעסיקים פוטנציאליים נוהגים לעשות שימוש ברשתות חברתיות גם בתחום הגיוס, במטרה לקבל תמונה כללית על המועמד אותו בוחנים לתפקיד; שימו לב לשמור על  פרופיל ראוי ומכובד – בעיקר במהלך תקופת חיפוש העבודה. מיותר לציין שאסור שיהיו סתירות בין הכתוב בקורות החיים לפרופיל ברשת
מכתב מקדים: בד"כ מיותר, אלא אם יש סוגיה שיש לתת עליה הסבר כגון – שינוי תעסוקתי, חזרה למקצוע עבר, חזרה מרילוקשיין. גם במקרה זה יש לשמור על תמציתיות הסבר קצר 2-3 משפטים לכל היותר ו/או כאשר הפתיח מתאר את הכיוונים התעסוקתיים המועדפים וכן נקודות התייחסות המייחדות אותך ומבליטות את היתרון היחסי מול מועמדים אחרים.
כישורים בולטים; לא חובה, אך אפשר להוסיף במקרים בהם אנו רוצים להביא לידי ביטוי מספר תכונות וכישורים שיכולים לתרום להצלחתנו בתפקיד.
ניתן ואף רצוי להוסיף תחביבים והתנדבויות בקצרה.

* כל האמור לעיל הינו ברמת המלצות בלבד, אין נכון/לא נכון בכתיבת קורות החיים.

 

המלצות צוות פרואקטיב משאבי אנוש לכתיבת קורות החיים שעושים את ההבדל

פרטים אישיים:

            ציון שם פרטי ושם משפחה ברצף.
            התייחסות למצב משפחתי – לא חובה.
            התייחסות לגיל/תאריך לידה – לא חובה.

* גם בחלק זה יש להימנע מפירוט יתר – לדוגמא גילאי הילדים, רישיון נהיגה, סיווג בטחוני.

         פרטים ליצירת קשר – טלפון מעודכן + כתובת דואר אלקטרוני.
         רצוי להוסיף - דרך ליצירת קשר ברשתות חברתיות – לינקדאין ופייסבוק (בעיקר בתפקידים בדרגי ביניים ובכירים).

להלן דוגמא:

שם פרטי: ישראל ישראלי

עיר מגורים: הרצלייה, ישראל

מצב משפחתי: נשוי+2  (לא חובה)

טלפון:054-2222222

תאריך לידה: 01.01.1111  (לא חובה)

דואר אלקטרוני:  israel@gmail.com

כתובת linkedin: Israel Israeli

 

השכלה:

            ההצגה הנה מהסוף להתחלה – לא חובה לציין תיכון במידה ויש תואר ראשון.
            אופן הצגת הפרטים המומלץ הנו:
         תקופת לימודים – מוסד – חוג – תואר/תעודה.
         קורס העשרה/ מקצועיים שרלוונטיים לתפקיד.
         פירוט הישגים מיוחדים – כגון תעודת הצטיינות.

 

להלן דוגמאות:

דוגמא מס' 1:

2006- 2007 – אוניברסיטת בר אילן – פקולטה למנהל עסקים – תואר שני, מסלול למצטיינים.

2005 - 2004  – ל.ה.ב אוניברסיטת ת"א – לימודי שיווק במנהל עסקים למנהלים.

2000-2003 – אוניברסיטת ת"א – פקולטה לכלכלה ניהול – בוגר תואר ראשון בהצטיינות.

דוגמא מס' 2:

1995-1997 – אוניברסיטת בן גוריון – הנדסה תעשייה וניהול התמחות במערכות מידע.

1990-1993 – תיכון מקיף אלון רמת השרון – מגמת קולנוע – בגרות מלאה.

 

ניסיון תעסוקתי:

            הצגה כרונולוגית מהסוף להתחלה.
            תאריך – שם החברה – פירוט קצר במה עוסקת (רק כשמדובר בארגונים לא מוכרים).
            פירוט תפקידים לפי זמן (אם יש יותר מתפקיד אחד בחברה – חלוקה פנימית של השנים).
            בכל תפקיד תיאור המשימות המרכזיות בקצרה תוך ציון הישגים בולטים וכן תיאור התרומה המשמעותית שלך בכל תפקיד.
            זה המקום להוסיף מספרים ודוגמאות קצרות, כגון : חסכון משמעותי בעלויות כ"א, הגדלת מחזור המכירות וכו'.
            בעמדות ניהול – יש לציין כמות עובדים, דרגים ותפקידים.
            במידה ואין רצף תעסוקתי – יש לכתוב הסבר קצר (רילוקשיין/לידה/מחלה/חופשה).

 

להלן דוגמאות:

דוגמא מס' 1:

2008 – היום         ניהול מחלקת שיווק בארגון גלובאלי מוביל בתחום מוצרי צריכה

      ניהול 11 אנשי צוות  במחלקה – מנהלי מותג, מתאמי מדיה, מעצב גראפי.
      הובלת  האסטרטגיה.
      פרסום בערוצי מדיה רלוונטיים וניהול מו"מ.
      הובלת קמפיינים גלובאליים בארה"ב ואירופה במדינות שונות: דיגיטלי, מודפס וטלוויזיה.

 

דוגמא מס' 2:

2005 – 2008         ניהול 2 מותגים  בינלאומיים מובילים בארגון

      ניהול 5 אנשי צוות.
      הובלת אסטרטגיה שיווקית בארץ להחדרת מוצר שאינו מוכר, הדרכות לאנשי המכירות בשטח, ניהול וריכוז הפעילות מול משרדי הפרסום ויח"צ.
      תוך שנתיים הגדלת היקף המכירות בכ- 30% ובסוף שנה שלישית הובלת הקטגוריה. זכייה במקום הראשון בשתי תחרויות אפי.

 

2002 – 2005         מנהל תיק לקוח בכיר במשרד פרסום מוביל

      ניהול של כ - 20 לקוחות מובילים במשק במגוון תחומים – מלונאות, רכב, בנק ופארמה.
      ניהול מו"מ מול דרגים בכירים, ספקים, הובלת האסטרטגיה הפרסומית והשיווקית, ניהול הקריאייטיב והגדלת תקציב הפרסום של הלקוחות.

                  תקציבאי במשרד פרסום מוביל

ניהול תיק לקוח בינוני משלב חשיבה על אסטרטגיית הלקוח, עבודה בשיתוף קריאייטיב, מחלקות דפוס פלנינג.

 

שירות צבאי:

            לא חובה לציין שירות צבאי, שירות צבאי לא מלא – אין צורך לציין, לפרט ולנמק.
            ראוי לציין הישגים ותפקיד ייחודי.
            אופן הצגת הפרטים המומלץ הינו –

         חיל – תפקיד - דרגת שחרור.

 

להלן דוגמא:

1993-1995  חיל אויר - פקח טיסה- שחרור בדרגת סרן.

 

שפות:

            ציון רמת שליטה בכל שפה.
            אין סיבה להצטנע וכמובן שאין טעם להקצין – בתפקידים רלוונטיים העניין ייבדק במעמד הראיון.

 

להלן דוגמא:

עברית – שפת אם

אנגלית – ברמת שפת אם

ספרדית – שליטה טובה

 

תוכנות:

            יש לפרט כל תוכנה בה עבדתם במהלך הקריירה שהינה רלוונטית לתפקיד - אופיס, תוכנות ERP וכו'.
            במשרות טכנולוגיות – חובה לציין רשימת תוכנות מפורטת.

 

 להלן דוגמא:

שליטה מלאה בתוכנות Office ,הכרות עם סביבת  ERP-SAP

ממליצים: (אופציונאלי)

            יימסרו על פי דרישה.

            אין לציין שמות ופרטי התקשרות עם ממליצים פוטנציאליים.
            בעניין זה יש לבחור ממליצים שיועילו לכם ויעידו חיובית אודותיכם.

חזרה לרשימת המאמרים
צרו איתנו קשר
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם!